Tryb postępowania w sprawie nadania stopnia doktora w Instytucie Nauk Prawnych PAN (Załącznik do Uchwały Nr 110 – 2019 Rady Naukowej INP PAN z dnia 14 czerwca 2019 r.)
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora nauk prawnych przeprowadza Rada Naukowa Instytutu Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk (dalej: INP PAN), a w zakresie przewidzianym w niniejszej uchwale – komisje powołane przez Radę Naukową INP PAN, stosując przepisy art. 177-197 i art. 217 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. poz. 1668, z późn.zm.) oraz postanowienia niniejszej uchwały.
- Uchwała stosuje się do postępowania w sprawie nadania stopnia doktora nauk prawnych w trybie eksternistycznym. W przypadku prowadzenia przez INP PAN szkoły doktorskiej, uchwałę stosuje się z uwzględnieniem regulaminu tej szkoły uchwalonego na podstawie art. 205 ust. 2 powołanej ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.
- Uchwały nie stosuje się do przewodów doktorskich wszczętych przed 30 kwietnia 2019 r., do których, zgodnie z art. 179 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. poz. 1669, z późn.zm.), przepisy ustawy z dnia 14 marca 2005 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki (Dz.U. z 2017 r. poz. 1789) oraz przepisy wykonawcze wydane na podstawie tej ustawy.
II. WYZNACZANIE PROMOTORA, PROMOTORÓW LUB PROMOTORA POMOCNICZEGO
- Osoba ubiegająca się o stopień doktora przed złożeniem wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora składa wniosek o wyznaczenie promotora lub promotora i promotora pomocniczego, załączając oświadczenia kandydatów na promotora i promotora pomocniczego o wyrażeniu zgody na pełnienie tych funkcji, jak również swoje zobowiązanie do wniesienia opłaty, o której mowa w rozdziale IV, odpowiednio do postanowień tego rozdziału.
- We wniosku, o którym mowa w pkt 1, wskazuje się przewidywany temat rozprawy doktorskiej.
- Jeżeli rozprawa doktorska obejmuje zagadnienia naukowe z więcej niż jednej dyscypliny, osoba ubiegająca się o stopień doktora może złożyć wniosek o wyznaczenie promotorów. W takiej sytuacji w uchwale o wyznaczeniu promotorów Rada Naukowa wskazuje dyscyplinę̨, w której będzie się toczyć postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora, przy czym postępowanie prowadzone w INP PAN może prowadzić do nadania stopnia jedynie doktora nauk prawnych.
- Jeżeli rozprawa doktorska ma być przedstawiona w języku obcym, do wniosku należy załączyć zgodę promotora, promotora pomocniczego lub promotorów na przedstawienie rozprawy w tym języku.
- Rada Naukowa INP PAN podejmuje uchwałę w sprawie wyznaczenia promotora lub promotora i promotora pomocniczego albo promotorów w głosowaniu tajnym, bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków Rady uprawnionych do głosowania. W głosowaniu biorą udział członkowie Rady posiadający tytuł profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego albo uprawnienia równoważne uprawnieniom wynikającym z posiadania stopnia doktora habilitowanego w danej dyscyplinie, w myśl art. 226 ust. 1 – ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
- Rada Naukowa wyznacza promotora w miejsce osoby, która z uzasadnionej przyczyny złożyła rezygnację z pełnienia tej funkcji. Wyznaczenie nowego promotora następuje po złożeniu wniosku przez osobę pełniącą dotychczas tę funkcję, na wniosek kandydata i po wyrażeniu pisemnej zgody przez pracownika naukowego, który ma być wyznaczony na promotora. Głosowanie w sprawie wyznaczenia nowego promotora odbywa się w trybie określonym w ust. 5.
- Rada Naukowa wyznacza promotora pomocniczego w miejsce osoby, która z uzasadnionej przyczyny złożyła rezygnację z pełnienia tej funkcji. Wyznaczenie nowego promotora pomocniczego następuje po złożeniu wniosku przez osobę pełniącą dotychczas tę funkcję, na wspólny wniosek kandydata i promotora, po wyrażeniu pisemnej zgody przez pracownika naukowego, który ma być wyznaczony na promotora pomocniczego. Głosowanie w sprawie wyznaczenia nowego promotora pomocniczego odbywa się w trybie określonym w ust.5.
III. SPOSÓB WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ DLA KWALIFIKACJI NA POZIOMIE 8 PRK
- Osoba, która zamierza ubiegać się o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora, przed złożeniem wniosku, o którym mowa w art. V pkt 1, składa do Przewodniczącego Rady Naukowej INP PAN wniosek o przeprowadzenie egzaminu w celu weryfikacji efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK, z zastrzeżeniem pkt 2.
- Absolwent studiów doktoranckich INP PAN, zgodnie z uchwałą Rady Naukowej INP PAN z dnia 13 kwietnia 2018 roku wydaną na podstawie § 4 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 10 lutego 2017 r. w sprawie kształcenia na studiach doktoranckich w uczelniach i jednostkach naukowych (Dz. U. poz. 256) oraz § 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 września 2016 r. w sprawie charakterystyk drugiego stopnia Polskiej Ramy Kwalifikacji typowych dla kwalifikacji uzyskiwanych w ramach szkolnictwa wyższego po uzyskaniu kwalifikacji pełnej na poziomie 4 – poziomy 6-8 (Dz.U. poz. 1594), wydanym na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz.U. z 2017 r., poz.986), w trakcie studiów doktoranckich nabywa kwalifikacje na poziomie 8 PRK. Zaświadczenie o ukończeniu studiów doktoranckich INP PAN poświadcza uzyskanie efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK.
- Egzamin, o którym mowa w pkt 1, przeprowadza komisja powołana przez Rade Naukową INP PAN, (zwana dalej „Komisją ds. weryfikacji efektów uczenia się”), złożona z co najmniej 3 członków Rady Naukowej posiadających tytuł profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego albo uprawnienia równoważne uprawnieniom wynikającym z posiadania stopnia doktora habilitowanego w danej dyscyplinie oraz z promotora. Komisja podejmuje uchwały większością głosów przy obecności co najmniej 2/3 jej członków, w tym promotora.
- Członkowie komisji podczas rozmowy z osobą ubiegającą się o nadanie stopnia doktora weryfikują jej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w stopniu określonym w pkt 5, w tym w związku z treścią przygotowywanej bądź ukończonej rozprawy doktorskiej.
- Kandydat wnioskujący o przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora wykazywać powinien następujące kwalifikacje:
Wiedza |
Zna i rozumie |
W-01 |
w stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów – światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe – właściwe dla dyscypliny naukowej, |
W-02 |
zna i rozumie główne trendy rozwojowe dyscypliny naukowej, istotne dla programu kształcenia, |
W-03 |
zna i rozumie metodologię badań naukowych, |
W-04 |
fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, |
W-05 |
ekonomiczne, prawne i inne istotne uwarunkowania działalności badawczej |
Umiejętności |
Potrafi |
U-01 |
wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności:
|
U-02 |
transferować wyniki prac badawczych do sfery gospodarczej i społecznej, |
U-03 |
upowszechniać wyniki badań, także w formach popularnych, |
U-04 |
inicjować debatę, |
U-05 |
uczestniczyć w dyskursie naukowym, |
U-06 |
posługiwać się językiem obcym w stopniu umożliwiającym uczestnictwo w międzynarodowym środowisku naukowym i zawodowym, |
U-07 |
planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcie badawcze lub twórcze, także w środowisku międzynarodowym, |
U-08 |
samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób, |
U-09 |
opracowywać programy kształcenia lub szkolenia i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi |
Kompetencje społeczne |
Jest gotów do |
K-01 |
krytycznej oceny dorobku reprezentowanej dyscypliny naukowej, |
K-02 |
krytycznej oceny własnego wkładu w rozwój tej dyscypliny, |
K-03 |
uznawania znaczenia wiedzy i rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych, |
K-04 |
wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców, |
K-05 |
inicjowania działania na rzecz interesu publicznego, |
K-06 |
myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy, |
K-07 |
podtrzymywania i rozwijania etosu środowisk badawczych i twórczych, w tym:
|
- Komisja do spraw weryfikacji efektów uczenia się, po stwierdzeniu, że kandydat dysponuje kwalifikacjami opisanymi w pkt 5, podejmuje uchwałę o uzyskaniu przez kandydata efektów uczenia się na poziomie kwalifikacji na poziomie 8 PRK. Uchwała ta jest podstawą wydania kandydatowi przez Dyrektora INP PAN certyfikatu poświadczającego uzyskanie efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK.
- Kandydatowi, wobec którego Komisja nie stwierdziła powyższych kwalifikacji, służy prawo ponownego przystąpienia do egzaminu. Termin ponownego egzaminu nie może przypadać w czasie krótszym niż 5 miesięcy od czasu przeprowadzenia pierwszego egzaminu.
IV. ZASADY USTALANIA WYSOKOŚCI OPŁATY ZA POSTĘPOWANIE W SPRAWIE NADANIA STOPNIA DOKTORA
- Kandydat do stopnia doktora wnosi na rzecz INP PAN opłatę za przeprowadzenie postępowania w tej sprawie, z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
- Opłaty nie pobiera się od kandydata do stopnia doktora będącego pracownikiem Instytutu.
- W uzasadnionych przypadkach Dyrektor Instytutu może zwolnić kandydata do stopnia doktora, na jego wniosek, z opłaty w całości lub w części.
- Wysokość opłaty ustala, w drodze zarządzenia, Dyrektor Instytutu, przy czym nie może ona przekraczać kosztów postępowania, uwzględniających w szczególności wynagrodzenie promotora lub promotorów, promotora pomocniczego i recenzentów.
V.ZŁOŻENIE ROZPRAWY DOKTORSKIEJ I WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA
- Osoba ubiegająca się o nadanie stopnia doktora składa wniosek do Przewodniczącego Rady Naukowej INP PAN o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora ze wskazaniem dziedziny i dyscypliny.
- Do wniosku dołącza się:
- rozprawę doktorską wraz ze streszczeniem w języku angielskim, a w przypadku rozprawy doktorskiej przedstawionej w języku obcym ze streszczeniem w języku polskim oraz autoreferatem; w razie gdy rozprawa doktorska jest zbiorem opublikowanych i powiązanych tematycznie artykułów naukowych, dołącza się również krótki opis (10-15 stron) przedstawiający osiągnięcia wnioskodawcy i ich odniesienie do aktualnego stanu wiedzy, a jeżeli wnioskodawca przedstawia jako rozprawę doktorską publikację wieloautorską lub publikacje wieloautorskie – oświadczenia współautorów o procencie ich udziału w publikacji;
- pozytywną opinię promotora lub promotorów co do rozprawy doktorskiej;
- życiorys;
- poświadczoną (notarialnie, przez podmiot wydający albo przez sekretariat INP PAN w razie składania bezpośrednio) kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie tytułu zawodowego magistra;
- wykaz prac naukowych, z załączeniem dorobku, o którym mowa w art. 186 ust. 1 pkt 3 lit. a i b powołanej ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.;
- certyfikat, o którym mowa w rozdziale III pkt 6 lub poświadczoną kopię dyplomu ukończenia studiów bądź innego certyfikatu poświadczającego spełnienie wymagania określonego w art. 186 ust. 1 pkt 2 powołanej ustawy z dnia 20 lipca 2018 r.;
- poświadczoną kopię certyfikatu lub dyplomu ukończenia studiów poświadczającego znajomość nowożytnego języka obcego na poziomie biegłości językowej co najmniej B2
- informację o przebiegu postępowania o nadanie stopnia doktora, jeżeli kandydat ubiegał się uprzednio o nadanie tego stopnia w zakresie nauk prawnych.
- Rozprawę doktorską składa się w 5 egzemplarzach, a jej streszczenie i autoreferat w 15 egzemplarzach – w formie papierowej z kopią zapisaną na elektronicznym nośniku danych,
- Rada Naukowa INP PAN wszczyna postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora w drodze uchwały podjętej w głosowaniu tajnym, bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków Rady uprawnionych do głosowania. W głosowaniu biorą udział członkowie Rady posiadający tytuł profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego albo uprawnienia równoważne uprawnieniom wynikającym z posiadania stopnia doktora habilitowanego w danej dyscyplinie, jak również promotor (promotorzy).
- Jeżeli wnioskodawca, w dołączonym do wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora w kopii dokumentu potwierdzającym posiadanie tytułu zawodowego magistra nie wykazał ukończenia jednolitych studiów magisterskich na kierunku prawo, zobowiązany jest on do spełnienia warunku wykazania się wiedzą z zakresu prawa, a w takim przypadku Rada Naukowa w uchwale o wszczęciu postępowania stwierdza obowiązek złożenia przez wnioskodawcę pięciu egzaminów uzupełniających z następujących gałęzi prawa: prawo konstytucyjne, prawo karne, prawo cywilne, prawo administracyjne oraz prawo procesowe do wyboru: cywilne, karne oraz administracyjne i sądowoadministracyjne. Uzyskanie przez wnioskodawcę pozytywnych ocen ze wszystkich tych pięciu egzaminów jest warunkiem dopuszczenia do dalszych czynności postępowania w sprawie nadania stopnia doktora.
- W przypadku, o którym mowa w pkt 5:
- Przewodniczący Rady Naukowej:
- wyraża zgodę na proponowany przez wnioskodawcę przedmiot z zakresu prawa procesowego, przy czym, w porozumieniu z promotorem, może zgody nie wyrazić i wskazać inny przedmiot z tego zakresu, biorąc pod uwagę tematykę rozprawy doktorskiej wnioskodawcy;
- wyznacza termin dla kandydata na złożenie przepisanych egzaminów;
- Dyrektor INP PAN wyznacza egzaminatorów do przeprowadzenia egzaminów.
- Przewodniczący Rady Naukowej:
VI. POWOŁYWANIE KOMISJI DOKONUJĄCEJ CZYNNOŚCI W POSTĘPOWANIU W SPRAWIE NADANIA STOPNIA DOKTORA (KOMISJI DOKTORSKIEJ)
- Po podjęciu uchwały o wszczęciu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora Rada Naukowa na wniosek Przewodniczącego Rady Naukowej powołuje komisję do przeprowadzenia czynności postępowania w sprawie nadania stopnia doktora, dalej określaną jako „komisja doktorska”.
- W skład komisji doktorskiej wchodzi co najmniej 9 członków Rady Naukowej INP PAN, posiadających tytuł profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego albo uprawnienia równoważne uprawnieniom wynikającym z posiadania stopnia doktora habilitowanego w danej dyscyplinie. W skład komisji ponadto wchodzą: promotor (promotorzy) i recenzenci oraz, bez prawa głosu, promotor pomocniczy.
- Komisja doktorska powoływana jest w drodze uchwały, podjętej w trybie określonym w rozdziale V pkt 4. W uchwale wskazuje się przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego i sekretarza komisji doktorskiej.
VII. WYZNACZANIE RECENZENTÓW I RECENZJE
- Recenzenci wyznaczani są po wszczęciu postępowania w sprawie nadania stopnia doktora, a w przypadku, o którym mowa w rozdziale V pkt 5 po pozytywnym złożeniu egzaminów uzupełniających, przez Radę Naukową INP PAN w drodze uchwały, na wniosek Przewodniczącego Rady Naukowej, po zasięgnięciu opinii promotora. Rada Naukowa podejmuje uchwałę w sprawie wyznaczenia recenzentów w trybie określonym w rozdziale V pkt 4.
- Recenzje przedstawiane są w formie papierowej, z kopią na elektronicznym nośniku danych.
- Recenzja w postępowaniu dotyczącym nadania stopnia doktora zawiera konkluzje co rozprawy doktorskiej. Recenzja może zawierać wnioski dotyczące uzupełnienia lub poprawy rozprawy doktorskiej – w takim przypadku rozprawa jest przekazywana promotorowi oraz osobie ubiegającej się o nadanie stopnia doktora. Po uzupełnieniu lub poprawie rozprawy jest ona kierowana do ponownej oceny tych samych recenzentów.
- Rada Naukowa może na wniosek recenzenta, usprawiedliwiający przyczynę uchylenia się od sporządzania recenzji, podjąć uchwałę o wyznaczeniu nowego recenzenta w miejsce rezygnującego.
- Rada Naukowa może, na wniosek komisji doktorskiej, nie przyjąć recenzji, o ile nie zawiera ona jednoznacznych i uzasadnionych konkluzji oraz zobowiązać recenzenta do jej uzupełnienia.
- Recenzja może zawierać́ wniosek o wyróżnienie rozprawy doktorskiej. Wniosek taki winien być́ uzasadniony w sposób wskazujący na te walory pracy, które stanowią̨ o zasadności jej wyróżnienia. Wniosek o wyróżnienie rozprawy doktorskiej recenzent może złożyć́ również̇ w trakcie publicznej obrony rozprawy doktorskiej.
VIII. CZYNNOŚCI KOMISJI DOKTORSKIEJ – OBRONA PRACY DOKTORSKIEJ
- Członkowie komisji doktorskiej zapoznają się z rozprawą doktorską lub jej streszczeniem i autoreferatem, jak również z recenzjami, doręczonymi co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia komisji.
- Komisja doktorska podejmuje uchwałę w sprawie dopuszczenia do obrony rozprawy doktorskiej bezwzględną większością głosów przy obecności co najmniej połowy osób wchodzących w jej skład, w tym przewodniczącego lub zastępcy przewodniczącego.
- W razie nieprzyjęcia uchwały o dopuszczeniu rozprawy do obrony sprawa kierowana jest na posiedzenie Rady Naukowej INP PAN. Rada Naukowa podejmuje uchwałę w tej sprawie w drodze postanowienia.
- Obrona rozprawy odbywa się podczas otwartego posiedzenia komisji doktorskiej, z udziałem recenzentów, promotora jako członków Komisji (z prawem głosu) oraz promotora pomocniczego (bez prawa głosu).
- Podczas obrony kandydat przedstawia główne założenia rozprawy doktorskiej, a następnie recenzenci przedstawiają̨ swoje recenzje. W przypadku nieobecności jednego z recenzentów przewodniczący komisji doktorskiej zarządza odczytanie recenzji, a następnie otwiera dyskusję, w której mogą̨ zabierać głos wszyscy obecni na posiedzeniu. Dyskusję kończy odpowiedź osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora na uwagi oraz pytania uczestników obrony.
- Po zamknięciu dyskusji komisja doktorska podczas niejawnej części posiedzenia podejmuje uchwałę o przyjęciu projektu uchwały Rady Naukowej w sprawie nadania stopnia. Uchwała podejmowana jest w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy liczby członków komisji, w tym przewodniczącego lub zastępcy przewodniczącego, promotora oraz co najmniej dwóch recenzentów.
IX. NADANIE STOPNIA NAUKOWEGO DOKTORA
- Rada Naukowa INP PAN podejmuje uchwałę w sprawie nadania stopnia naukowego doktora po zapoznaniu się z projektem uchwały przyjętym przez komisję doktorską i przedstawionym przez jej przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego lub sekretarza,
- Uchwałę w sprawie nadania stopnia naukowego doktora Rada Naukowa podejmuje w głosowaniu tajnym, bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków Rady uprawnionych do głosowania. W głosowaniu biorą udział członkowie Rady posiadający tytuł profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego albo uprawnienia równoważne uprawnieniom wynikającym z posiadania stopnia doktora habilitowanego w danej dyscyplinie, jak również promotor (promotorzy) i recenzenci.
- Nieprzyjęcie uchwały o nadaniu stopnia naukowego doktora oznacza decyzję o odmowie nadania stopnia. W takim przypadku, Rada Naukowa powierza sporządzenie uzasadnienia decyzji Przewodniczącemu Rady Naukowej albo przewodniczącemu lub sekretarzowi komisji doktorskiej. Niezwłocznie po sporządzeniu uzasadnienia decyzji Przewodniczący Rady Naukowej przekazuje je wszystkim osobom, o którym mowa w pkt 2 celem przedstawienia uwag w terminie, który wyznacza w tym celu. Brak uwag jest uznany za przyjęcie uzasadnienia przez Radę Naukową, natomiast w razie przedstawienia uwag, są one rozpatrywane na najbliższym posiedzeniu Rady Naukowej.
Przewodniczący Rady Naukowej
Instytutu Nauk Prawnych PAN: prof. dr hab. Andrzej Bierć
Nr | Imię i Nazwisko | Tytuł rozprawy | Rozprawa | Recenzje | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Artur Szmigielski | Przenoszenie siły rynkowej operatorów platform internetowych na rynki powiązane w prawie konkurencji i regulacji rynków cyfrowych | Recenzja dr. hab. Macieja Bernatta, prof. UW | Recenzja dr. hab. Rajmunda Molskiego, prof. USz | Recenzja dr hab. Anny Piszcz, prof. UwB |
Nr | Imię i Nazwisko | Data nadania stopnia |
---|---|---|
338 | Dominika Zawadka | 19.04.2024 r. |
337 | Monika Dynowska-Papros | 19.04.2024 r. |
336 | Catherine Jaskiewicz | 15.12.2023 r. |
335 | Dominika Mróz | 15.12.2023 r. |
334 | Monika Szulecka | 15.12.2023 r. |
333 | Beata Włodarczyk | 23.06.2023 r. |
332 | Filip Radziwiłł | 23.06.2023 r. |
331 | Ewa Marcisz | 23.06.2023 r. |
330 | Mateusz Wąsik | 21.04.2023 r. |
329 | Marcin Gołębiewicz | 21.04.2023 r. |
328 | Katarzyna Sawicka | 21.04.2023 r. |
327 | Dominika Bychawska-Siniarska | 16.12.2022 r. |
326 | Klaudia Witkowska | 16.12.2022 r. |
325 | Łukasz Mazurczak | 16.12.2022 r. |
324 | Ewelina Jarosz-Zgoda | 16.12.2022 r. |
323 | Gabriela Lenarczyk | 16.12.2022 r. |
322 | Rafał Kusztal | 16.12.2022 r. |
321 | Maciej Klonowski | 21.10.2022 r. |
320 | Monika Ged | 24.06.2022 r. |
319 | Piotr Marciniak | 24.06.2022 r. |
318 | Wojciech Lewandowski | 24.06.2022 r. |
317 | Magdalena Gałązka | 24.06.2022 r. |
316 | Jarosław Tekliński | 24.06.2022 r. |
315 | Monika Swaczyna-Pruchnik | 24.06.2022 r. |
314 | Natalia Wielgat | 24.06.2022 r. |
313 | Wojciech Kobyliński | 24.06.2022 r. |
312 | Kamil Rudol | 24.06.2022 r. |
311 | Łukasz Andrzejczak | 29.04.2022 r. |
310 | Edyta Mikulska | 29.04.2022 r. |
309 | Izabela Wereśniak-Masri | 29.04.2022 r. |
308 | Joanna Szachta | 25.02.2022 r. |
307 | Karolina Libront | 25.02.2022 r. |
306 | Andrzej Nogal | 25.02.2022 r. |
305 | Karolina Szwarc | 17.12.2021 r. |
304 | Aneta Piekut | 17.12.2021 r. |
303 | Dominik Sybilski | 17.12.2021 r. |
302 | Michał Sehn | 17.12.2021 r. |
301 | Anna Wójcik | 22.10.2021 r. |
300 | Paweł Kaźmierczyk | 22.10.2021 r. |
299 | Anna Miszczak | 25.06.2021 r. |
298 | Krzysztof Koślicki | 25.06.2021 r. |
297 | Aneta Skorupa-Wulczyńska | 23.04.2021 r. |
296 | Monika Głazowska – Pawłowska | 23.04.2021 r. |
295 | Michał Rządkowski | 23.04.2021 r. |
294 | Monika Bieniek-Ciarcińska | 23.04.2021 r. |
293 | Katarzyna Błażuk | 19.02.2021 r. |
292 | Aleksandra Kuźnicka-Cholewa | 18.12.2020 r. |
291 | Joanna Dmowska | 23.10.2020 r. |
290 | Agnieszka Barańska | 26.06.2020 r. |
289 | Diana Iłków | 28.02.2020 r. |
288 | Katarzyna Andrejuk | 28.02.2020 r. |
287 | Tomasz Jur | 20.12.2019 r. |
286 | Marta Currit | 20.12.2019 r. wyróżniona |
285 | Marta Romanowska | 20.12.2019 r. |
284 | Anna Nieć | 20.12.2019 r. |
283 | Karolina Aromińska | 22.11.2019 r. |
282 | Paweł Chmieliński | 22.11.2019 r. |
281 | Anna Mlostoń-Olszewska | 27.09.2019 r. |
280 | Błażej Kwiatek | 14.06.2019 r. |
279 | Weronika Papucewic | 26.04.2019 r. |
278 | Justyna Włodarczyk-Madejska | 22.03.2019 r. |
277 | Joanna Przyjemska | 22.03.2019 r. |
276 | Izabella Mikiciuk | 25.01.2019 r. |
275 | Agnieszka Nawojska-Fahrenholz | 14.12.2018 r. |
274 | Marcin Orecki | 14.12.2018 r. |
273 | Szymon Zaręba | 14.12.2018 r. |
272 | Marcin Żurowski | 19.10.2018 r. |
271 | Anna Kamińska | 19.10.2018 r. |
270 | Michał Filipek | 15.06.2018 r. |
269 | Artur Salbert | 15.06.2018 r. |
268 | Witold Daniłowicz | 18.05.2018 r. |
267 | Jakub Pitera | 18.05.2018 r. |
266 | Paweł Popardowski | 18.05.2018 r. |
265 | Tomasz Zimny | 13.04.2018 r. |
264 | Robert Siwik | 13.04.2018 r. |
263 | Anna Wójtowicz-Dawid | 14.04.2018 r. |
262 | Magdalena Piech | 23.03.2018 r. |
261 | Anna Rotter | 23.02.2018 r. |
260 | Anita Kwecko-Podświadek | 23.02.2018 r. |
259 | Agata Kleczkowska | 19.01.2018 r. |
258 | Michał Ziółkowski | 08.12.2018 r. |
257 | Marta Gołębiowska | 17.11.2017 r. |
256 | Robert Wilczyński | 27.10.2017 r. |
255 | Jarosław Łukawski | 28.04.2017 r. |
254 | Danuta Adamiec | 10.03.2017 r. |
253 | Marcin Starzyk | 03.02.2017 r. |
252 | Dawid Sobczyński | 13.01.2017 r. |
251 | Maciej Nawrocki | 09.12.2016 r. |
250 | Izabela Bogucka | 18.11.2016 r. |
249 | Magdalena Dziedzic | 21.10.2016 r. |
248 | Robert Lizak | 07.10.2016 r. |
247 | Eliza Kosiorek | 17.06.2016 r. |
246 | Grażyna Baranowska | 03.05.2016 r. |
245 | Aneta Ratkowska | 11.03.2016 r. |
244 | Michał Leski | 12.02.2016 r. |
243 | Joanna Mucha-Kujawa | 10.01.2016 r. |
242 | Anna Urbańska-Łukaszewicz | 11.12.2015 r. |
241 | Jonatan Hasiewicz | 23.10.2015 r. |
240 | Tomasz Budzyński | 09.10.2015 r. |
239 | Katarzyna Ceglarska-Piłat | 26.06.2015 r. |
238 | Dariusz Drajewicz | 12.06.2015 r. |
237 | Mateusz Grochowski | 15.05.2015 r. |
236 | Katarzyna Strąk | 05.05.2015 r. |
235 | Ewa Suwara | 17.04.2015 r. |
234 | Stanisław Witkowski | 13.03.2015 r. |
233 | Aleksandra Ciąglewicz-Miśta | 27.02.2015 r. |
232 | Adam Puchalski | 16.01.2015 r. |
231 | Łukasz Wieczorek | 12.12.2014 r. |
230 | Wojciech Marchwicki | 12.12.2014 r. |
229 | Michał Synarodzki | 28.11.2014 r. |
228 | Mateusz Rogala | 07.11.2014 r. |
227 | Wojciech Drobny | 13.06.2014 r. |
226 | Alicja Szczęśniak | 03.05.2014 r. |
225 | Daniel Pawluczuk | 11.04.2014 r. |
224 | Agata Ludera-Ruszel | 28.03.2014 r. |
223 | Małgorzata Mieszkowska-Przybylska | 07.03.2014 r. |
222 | Beata Dziduszko | 07.02.2014 r. |
221 | Paweł Ostaszewski | 15.11.2013 r. |
220 | Ariadna Ochnio | 25.10.2013 r. |
219 | Piotr Kunicki | 28.06.2013 r. |
218 | Julia Zdanukiewicz | 12.04.2013 r. |
217 | Joanna Zięba | 22.03.2013 r. |
216 | Katarzyna Sulimierska | 08.03.2013 r. |
215 | Tadeusz Nowak | 22.02.2013 r. |
214 | Dorota Lutostańska | 14.12.2012 r. |
213 | Aleksandra Gliszczyńska-Grabias | 16.11.2012 r. |
212 | Karol Szmaj | 12.10.2012 r. |
211 | Sebastian Mróz | 22.06.2012 r. |
210 | Michał Kruk | 01.06.2012 r. |
209 | Aleksandra Kunkiel-Kryńska | 11.05.2012 r. |
208 | Joanna Łukaszyk | 09.03.2012 r. |
207 | Maciej Plebanek | 13.01.2012 r. |
206 | Patryk Szafrański | 09.12.2011 r. |
205 | Tomasz Ciupka | 21.10.2011 r. |
204 | Artur Sobolewski | 07.10.2011 r. |
203 | Magdalena Goldschneider | 01.07.2011 r. |
202 | Marcin Zieliński | 27.05.2011 r. |
201 | Piotr Skorupa | 13.05.2011 r. |
200 | Michał Bernat | 15.04.2011 r. |
199 | Patrycja Zawirska | 15.04.2011 r. |
198 | Katarzyna Sękowska-Kozłowska | 01.04.2011 r. |
197 | Maria Niełaczna | 11.03.2011 r. |
196 | Mateusz Bieczyński | 11.03.2011 r. |
195 | Anna Pudło | 25.02.2011 r. |
194 | Mateusz Błachucki | 04.02.2011 r. |
193 | Monika Domańska | 04.02.2011 r. |
192 | Maciej Taborowski | 21.01.2011 r. |
191 | Ewa Suknarowska-Drzewiecka | 17.12.2010 r. |
190 | Katarzyna Feldo | 19.11.2010 r. |
189 | Bartosz Merczyński | 19.11.2010 r. |
188 | Agata Wujastyk | 29.10.2010 r. |
187 | Angelina Sarota | 08.10.2010 r. |
186 | Anna Błachnio-Parzych | 02.07.2010 r. |
185 | Anna Surynt-Skorupa | 18.06.2010 r. |
184 | Michał Kowalski | 21.05.2010 r. |
183 | Paulina Pilch | 23.04.2010 r. |
182 | Piotr Brzeziński | 19.03.2010 r. |
181 | Adam Ambroziewicz | 19.02.2010 r. |
180 | Monika Rosłan-Karasińska | 22.01.2010 r. |
159 | Anna Szarmach | 29.05.2009 r. |
178 | Magdalena Kmak | 11.12.2009 r. |
177 | Bartłomiej Krzyczkowski | 27.11.2009 r. |
176 | Marcin Nowacki | 06.11.2009 r. |
175 | Małgorzata Skibińska | 27.03.2009 r. |
174 | Grzegorz Materna | 13.03.2009 r. |
173 | Wojciech Sadowski | 27.02.2009 r. |
172 | Sergiusz Urban | 06.02.2009 r. |
171 | Justyna Łacny | 09.01.2009 r. |
170 | Lena Krysińska-Wnuk | 09.01.2009 r. |
169 | Dagmara Woźniakowska-Fajst | 12.12.2008 r. |
168 | Marzena Laskowska | 12.12.2008 r. |
167 | Jelena Kondratiewa-Bryzik | 28.11.2008 r. |
166 | Bartosz Draniewicz | 17.10.2008 r. |
165 | Waldemar Trojan | 03.10.2008 r. |
164 | Witold Klaus | 04.07.2008 r. |
163 | Paulina Wiktorska | 30.05.2008 r. |
162 | Anna Schulz | 14.03.2008 r. |
161 | Karolina Wierczyńska | 18.01.2008 r. |
160 | Tadeusz Białek | 14.12.2007 r. |
159 | Marzena Kruk | 09.11.2007 r. |
158 | Andrzej Pietrzak | 26.10.2007 r. |
157 | Jakub Głowacki | 22.06.2007 r. |
156 | Grzegorz Nita-Jagielski | 01.06.2007 r. |
155 | Jacek Kosonoga | 27.04.2007 r. |
154 | Katarzyna Chrostowska-Malak | 23.03.2007 r. |
153 | Celina Nowak | 02.03.2007 r. |
152 | Anna Płatkowska-Kułaj | 21.12.2006 r. |
151 | Leszek Nowakowski | 17.03.2006 r. |
150 | Mariusz Maciejewski | 16.12.2006 r. |
149 | Elżbieta Jarzęcka-Siwik | 25.11.2005 r. |
148 | Katarzyna Kubuj | 24.06.2005 r. |
147 | Izabela Makowska | 20.05.2005 r. |
146 | Joanna Jemielniak | 01.04.2005 r. |
145 | Krystyna Kowalik-Bończyk | 17.12.2004 r. |
144 | Tomasz Bagdziński | 26.11.2004 r. |
143 | Monika Szwarc | 25.06.2004 r. |
142 | Anastazja Gajda | 28.05.2004 r. |
141 | Andrzej Graś | 23.04.2004 r. |
140 | Andrzej Krasuski | 12.12.2003 r. |
139 | Paweł Bojarski | 14.11.2003 r. |
138 | Dobrochna Bach-Golecka | 13.06.2003 r. |
137 | Marcin Asłanowicz | 09.05.2003 r. |
136 | Marta Pomykała | 14.02.2003 r. |
135 | Monika Tarska | 13.12.2002 r. |
134 | Andrzej Wiśniewski | 22.11.2002 r. |
133 | Jarosław Jabłoński | 33.06.2001 r. |
132 | Renata Hliwa | 30.03.2001 r. |
131 | Przemysław Saganek | 01.12.2000 r. |
130 | Anna Woźniak-Tyczka | 18.06.1999 r. |
129 | Barbara Bajor | 15.05.1998 r. |
128 | Ireneusz Kamiński | 20.03.1998 r. |
127 | Agnieszka Kondracka | 12.12.1997 r. |
126 | Katarzyna Badźmirowska-Masłowska | 14.11.1997 r. |
125 | Halina Janicka | 20.06.1997 r. |
124 | Maciej Zieliński | 14.02.1997 r. |
123 | Anna Wojtecka | 27.10.1995 r. |
122 | Cynthia Price Cohen | 09.12.1994 r. |
121 | Małgorzata Bednarek | 15.04.1994 r. |
120 | Lechosław Kociucki | 26.02.1993 r. |
119 | Helena Żakowska-Henzler | 22.01.1993 r. |
118 | Ewa Popławska | 18.12.1992 r. |
117 | Beata Czarnecka-Dzialuk | 06.11.1992 r. |
116 | Joanna Gomuła | 10.04.1992 r. |
115 | Zbigniew Skarżyński | 15.11.1991 r. |
114 | Wojciech Goc | 21.06.1991 r. |
113 | Anna Jędrzejewska | 26.04.1991 r. |
112 | Krzysztof Wrzesiński | 29.06.1991 r. |
111 | Grażyna Rdzanek-Piwowar | 08.06.1991 r. |
110 | Ewa Sierakowska | 08.06.1991 r. |
109 | Elżbieta Tomkiewicz | 08.05.1990 r. |
108 | Barbara Mąkosa-Stępkowska | 09.02.1990 r. |
107 | Jacek Krawczyk | 22.09.1989 r. |
106 | B. Skwarka | 07.04.1989 r. |
105 | Krzysztof Rastawicki | 20.01.1989 r. |
104 | Iwo Byczewski | 09.12.1988 r. |
103 | Jolanta Jakubowska-Hara | 16.09.1988 r. |
102 | Ryszard Hara | 18.12.1987 r. |
101 | Danuta Wiśniewska | 27.11.1987 r. |
100 | Jan Jerzmański | 30.10.1987 r. |
99 | Marek Andrzejewski | 26.06.1987 r. |
98 | Roman Backer | 12.06.1987 r. |
97 | Maria Magoska | 16.01.1987 r. |
96 | Elżbieta Kaleta-Jagiełło | 20.06.1986 r. |
95 | Jerzy Jendrośka | 23.05.1986 r. |
94 | Jerzy Rotko | 21.03.1986 r. |
93 | Jerzy Paśnik | 28.06.1985 r. |
92 | Maria Kozłowska | 28.06.1985 r. |
91 | Janusz Stańczyk | 19.04.1985 r. |
90 | Małgorzata Działyńska | 30.11.1984 r. |
89 | Stanisław Jędrusiak | 29.06.1984 r. |
88 | Ewa Zbyszyńska | 25.11.1983 r. |
87 | Zenon Jankowski | 04.11.1983 r. |
86 | Zdzisław Lorek | 29.06.1983 r. |
85 | Krystyna Daniel | 20.05.1983 r. |
84 | Jerzy Szumski | 29.06.1983 r. |
83 | Andrzej Filipowicz | 17.12.1982 r. |
82 | Teresa Górzyńska | 10.12.1982 r. |
81 | Andrzej Zieliński | 09.11.1982 r. |
80 | Irena Rzeplińska | 22.10.1982 r. |
79 | Andrzej Kamieński | 02.07.1982 r. |
78 | Witold Jurcewicz | 30.04.1982 r. |
77 | Ewa Bieńkowska | 30.04.1982 r. |
76 | Andrzej Kawecki | 04.12.1981 r. |
75 | J. Stoksil | 04.12.1981 r. |
74 | Alina Jurcewicz | 19.06.1981 r. |
73 | Andrzej Zielonacki | 03.04.1981 r. |
72 | Barbara Szamota | 04.11.1980 r. |
71 | Jerzy Kranz | 21.10.1980 r. |
70 | Lesław Kostórkiewicz | 21.10.1980 r. |
69 | Irena Groźman | 25.01.1980 r. |
68 | Tadeusz Owczarek | 04.01.1980 r. |
67 | Grażyna Szymborska | 25.09.1979 r. |
66 | Piotr Łęcznar | 10.05.1979 r. |
65 | Janina Błachut | 23.11.1978 r. |
64 | Grażyna Garwolińska-Skąpska | 20.12.1978 r. |
63 | Andrzej Dyoniak | 27.10.1978 r. |
62 | Kazimierz Wiącek | 30.06.1978 r. |
61 | Hanna Paszkowska | 30.06.1978 r. |
60 | Andrzej Rzepliński | 16.06.1978 r. |
59 | Romana Sadurska | 23.05.1978 r. |
58 | Barbara Czachórska | 23.05.1978 r. |
57 | Zofia Kamińska | 02.02.1978 r. |
56 | Aleksander Makowski | 06.01.1978 r. |
55 | Włodzimierz Kobrzyński | 15.04.1977 r. |
54 | Kazimierz Stróżczyk | 04.03.1977 r. |
53 | Barbara Szulecka | 25.01.1977 r. |
52 | Irena Wiszniewska | 05.11.1976 r. |
51 | Wojciech Jadacki | 05.11.1976 r |
50 | Liliana Rybak | 06.05.1976 r. |
49 | Dorota Safjan | 06.05.1976 r. |
48 | Czesław Bakalarski | 26.03.1976 r. |
47 | Jerzy Sroczyński | 28.11.1975 r. |
46 | Andrzej Siemaszko | 28.11.1975 r. |
45 | Walenty Ramus | 14.11.1975 r. |
44 | Bogudar Kordasiewicz | 14.11.1975 r. |
43 | Mieczysław Koziara | 24.10.1975 r. |
42 | Andrzej Bierć | 24.10.1975 r. |
41 | Jan Pruszyński | 13.06.1975 r. |
40 | Zbysław Rykowski | 18.04.1975 r. |
39 | Małgorzata Lachs-Knothe | 14.03.1975 r. |
38 | Barbara Zawadzka | 25.10.1974 r. |
37 | Lechosław Stępniak | 28.06.1974 r. |
36 | Andrzej Prószyński | 19.10.1973 r. |
35 | Józef Rostkowski | 30.03.1973 r. |
34 | Marian Szydłowski | 15.12.1972 r. |
33 | Marek Pliszkiewicz | 06.10.1972 r. |
32 | Teresa Flak-Zwięglińska | 02.06.1972 r. |
31 | Jacek Pszczółkowski | 02.06.1972 r. |
30 | Jerzy Ciemniewski | 04.02.1972 r. |
29 | Andrzej Świątkowski | 04.02.1972 r. |
28 | Helena Szwajcak | 29.10.1971 r. |
27 | Tomasz Knothe | 29.06.1971 r. |
26 | Andrzej Burzyński | 26.03.1971 r. |
25 | Józef Słotwiński | 29.09.1970 r. |
24 | Edward Pałyga | 23.01.1970 r. |
23 | Józef Chwistek | 31.03.1969 r. |
22 | Ewa Łętowska | 31.03.1969 r. |
21 | Sławomir Głowacki | 17.01.1969 r. |
20 | Ryszard Baturo | 24.05.1968 r. |
19 | Jerzy Świątkiewicz | 22.03.1968 r. |
18 | Czesław Ura | 22.03.1968 r. |
17 | Jerzy Makarczyk | 07.10.1966 r. |
16 | Stanisław Szelhaus | 04.03.1966 r. |
15 | Janusz Łętowski | 04.03.1966 r. |
14 | Eugeniusz Zieliński | 29.10.1965 r. |
13 | Maria Matey-Tyrowicz | 11.06.1965 r. |
12 | Zofia Ostrihanska | 12.03.1965 r. |
11 | Helena Kołakowska-Przełomiec | 04.12.1964 r. |
10 | Jan Skupiński | 14.06.1963 r. |
9 | Jerzy Jasiński | 14.06.1963 r. |
8 | Janusz Sach | 10.04.1963 r. |
7 | Mieczysław Paszkowski | 10.04.1963 r. |
6 | Jan Winiarz | 04.10.1961 r. |
5 | Wacław Petsch | 30.06.1961 r. |
4 | Janusz Kolczynski | 17.12.1960 r. |
3 | Monika Senkowska | 15.09.1960 r. |
2 | Zbigniew Salwa | 19.02.1960 r. |
1 | Jan Jończyk | 24.11.1959 r. |